Verzenden & Retourneren

Mara is heel trots op de producten die ze maakt, maar het kan natuurlijk voorkomen dat je toch niet helemaal tevreden bent met je bestelling, of vragen hebt over levertijden. Hieronder vind je alle basis informatie daarover. Lees voordat je een aankoop doet ook de Algemene Voorwaarden, onderaan deze pagina.

Verzendkosten & levertijd

The Kindness Crew verzendt binnen 3 – 7 dagen jouw artikel. Is een product niet op voorraad of is er een vertraging, dan neemt Mara contact met je op. De verzendkosten kun je zien bij afrekenen en hangt af van de grootte van je gekozen producten. Mara verzendt met DHL of PostNL vanwege hun locatie en onderzoekt duurzamere opties.

Ruilen of retourneren

Is een product niet zoals verwacht of wil je het ruilen? Artikelen kunnen alleen binnen de wettelijk gestelde termijn van 14 dagen na ontvangst retour worden gestuurd. De 14 dagen gaan in vanaf de eerste dag na ontvangst. De artikelen dienen binnen die 14 dagen terug te worden gestuurd, onbeschadigd en voorzien van de originele verpakking (mits dit redelijkerwijs kan). De retourkosten zijn voor je eigen rekening.

Laat via info@thekindnesscrew.nl weten waarom je het product retour stuurt. Na ontvangst van het geretourneerde product wordt je aankoopbedrag teruggestort. Was je aankoop onder de €30, dan krijg je de in rekening gebrachte verzendkosten niet retour.

Beschadigd tijdens levering

We hebben allemaal wel eens ruzie met een pakketdienst. Soms raakt een verpakking beschadigd tijdens het bezorgen. In dat geval maakt Mara melding bij de bezorgdienst. Hiervoor heeft zij een foto nodig van de beschadigde verpakking. Soms keert een bezorgdienst een vergoeding uit en kan The Kindness Crew je een nieuw exemplaar sturen (als die op voorraad is). Als er geen vergoeding volgt vanuit de bezorgdienst, kan er geen nieuw exemplaar gestuurd worden omdat dit valt onder overmacht.

Andere productbeschadiging

Constateer je een andere productbeschadiging, zoals een kras, vlek of scheur? Stuur dan een foto van het product naar info@thekindnesscrew.nl. Indien het product op voorraad is krijg je kosteloos een nieuw exemplaar. Het gaat hier wel om goed zichtbare beschadigingen.

Is retourneren wel de vriendelijkste keuze?

We verzenden met zijn allen óntzettend veel pakketjes en daarmee verpakkingen. Daarnaast werkt Mara als zzp'er en draagt ze in haar eentje de webshop. Daarom vraagt ze je, voordat je de keuze maakt tot retourneren, om de volgende vragen te beantwoorden: 

  • Is het materiaal echt zichtbaar beschadigd of op een andere manier niet goed? Dan helpt ze je heel graag met een retour.
  • Is er een manier waarop je zelf de schade kan herstellen (bijvoorbeeld een klein omgeslagen hoekje van een poster onder een dik boek leggen)?
  • Is de poster wel mooi, maar niet helemaal jouw smaak? Kun je er dan iemand anders blij mee maken? Jij hebt een cadeautje en het scheelt jou een trip naar de brievenbus. 

Ook als de laatste twee opties een mogelijkheid zijn, mag je uiteraard alsnog retourneren (binnen 14 dagen).